Norssi Roomassa

sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Ensimmäinen päivä

3.5.15.

Reissumme starttasi Tampereen linja-autoasemalta kello 3.00. sunnuntai yönä. Saavuimme väsyneinä Helsinki-Vantaan lentoasemalle kello 5.20, lentomme lähti kohti Roomaa 7.50. ja perillä olimme kello 10.15. paikallista aikaa. Roomaan lentoaika on noin kolme tuntia. Lento meni nopeasti nukkuessa ja pian meitä odottikin Rooman kuuma sää.

Hotellinamme toimii tämän 3.5-9.5.2015 Miami hotel Rooma. Me kolme olemme matkan ainoat tytöt, joten siksi yövymme samassa huoneessa. Huoneisiin kirjautumisen jälkeen lähdimme tutustumaan Rooman Colosseumiin ja Piazza Veneziaan. Matkalle osallistuvien tehtävänä on esitellä jokin tietty kohde toisille matkalaisille.

Ennen Colosseumia ryhmämme hajautui syömään eri paikkoihin. Jokaisen kuukauden ensimmäinen sunnuntai Colosseumille on ilmainen sisäänpääsy, tämän kyllä huomasimme jonojen piituudesta.
Colosseum oli antiikin Rooman suurin amfiteatteri, jossa on vielä aistittavissa vanha aika. Nykyään Colosseum toimii turistinähtävyytenä.

Vielä Colosseumin jälkeen kävelimme Piazza Venetsialle joka on renesanssi palatsi. Rakennuksen keskellä on Mussolinin parveke. Myös sielä on Rooman yliarvostetuin museo. Toisella puolella aukiota kävimme katsomassa Viktor Emmaneumin muistomerkkiä. Hän oli yhdistyneen Italian ensimmäinen kuningas.

Raskaan päivän jälkeen ja polttavan auringon väsyttäminä ennakoitua aikaisemmin pääsimme rentoutumaan ja omavalintaisesti syömään, sekä lopulta nukkumaan!

Huomenna menemmekin tutustumaan Vatikaanivaltioon, sitä odotellessa!:)